سرخط خبرها

اتفاق تاریخی در ورزش مشهد | باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری استارت خورد

  • کد خبر: ۱۲۹۹۹۳
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
اتفاق تاریخی در ورزش مشهد | باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری استارت خورد
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از صدور مجوز فعالیت شهرداری مشهد در ورزش حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، پنجاه و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر مشهد امروز همزمان با روز تربیت و ورزش در حالی برگزار شد که اعضا شورای شهر با طرح دو فوریتی تشکیل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد موافقت کردند.

سید حسین علوی مقدم در نطق پیش از دستور خود، خبر از ظهور باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد داد. براساس مجوزی که وزارت کشور به شهرداری مشهد ارائه کرده است، این ارگان می‌تواند با تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد به صورت قانونی در عرصه ورزش حضور پیدا کند.

این در شرایطی است که پیش از این مردم مشهد و به ویژه جوانان، مطالبات زیادی در حوزه ورزش داشتند و باتوجه به عملکرد پرحاشیه برخی تیم‌های ورزشی این شهر همچون فوتبال، از شهرداری مشهد برای ورود و کمک به ورزش در عرصه قهرمانی مطالبه جدی داشتند.

مجوز تاسیس و راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری مشهد اقدامی است که برای اولین بار در تاریخ ورزش مشهد اتفاق افتاده است و این مهم می‌تواند زمینه ساز روز‌های بهتری برای ورزش مشهد باشد به ویژه اینکه در سال‌های اخیر ورزش مشهد به دلیل نبود برخی اتفاقات در حوزه مدیریتی باشگاه‌ها با چالش‌های جدی روبرو بوده است که در برخی موارد هم باعث آبروریزی و تمسخر ورزش مشهد در رسانه‌های مختلف بوده است.

همچنین مقرر شد شهرداری مشهد حداکثر ظرف مدت یک ماه، نسبت به تهیه اساسنامه باشگاه یادشده اقدام و برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال نماید. بر اساس ماده واحده این طرح، شهرداری مشهد مکلف است بار مالی اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و بودجه سنواتی خود لحاظ نماید.

علوی مقدم رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اهداف این طرح گفت: این اتفاق بزرگ انشالله می‌تواند ورزش مشهد را با همراهی متولیان اصلی این حوزه، به روز‌های سابق خود که نام مشهد الرضا (ع) را در بلندای ورزش کشور می‌درخشانید، دوباره برساند.

وی افزود: مشهد خواستگاه همه دلدادگان است و همه ما تلاش می‌کنیم تا نام این شهر و خدماتی که در آن به زائران و مجاوران، ولی نعمتمان، حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، ارایه می‌گردد در شان نام ایشان باشد. ورزش نیز موضوعی است که مطالبه بسیاری از مردم این شهربوده است و لازم دیدیم پس از اخذ مجوز‌های لازم، این بار در عرصه ورزش آستین‌های خود را بالا بزنیم تا بتوانیم ورزش مشهد را دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

گفتنی است در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد، باتوجه به روز ملی تربیت بدنی، از هادی رضایی بعنوان پرافتخارترین مرد ورزش پارالمپیک ایران و نخبه ورزشی مشهدی بصورت ویژه تقدیر و تجلیل شد. علیرضا تاج فیروز مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی، صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش و امین زاده سرپرست هیات دوومیدانی خراسان رضوی و برخی چهره‌های دیگر ورزشی نیز بعنوان مهمان ویژه در جلسه امروز شورای شهر مشهد حاضر بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->